Thursday 1 September 2011

DHPP Terengganu ucap Selamat Hari Raya

KUALA TERENGGANU: Sempena umat Islam menyambut Syawal, Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Negeri Terengganu merakamkan ucapan Selamat Hari Raya Idulfitri al-Mubarak.

 
Pengerusinya, Dr B.Chandran merakamkan ucapan Selamat Hari Raya khususnya kepada umat Islam di seluruh Negara dan amnya di negeri Terengganu Darul Iman.

 
Katanya, hari raya adalah hari kemenangan dan kebesaran bagi umat Islam yang patut dihayati dengan baik.

Menurutnya, kemenangan itu wajar diterjemahkan bukan sahaja melawan hawa nafsu tetapi menentang kezaliman dan ketidakadilan pemerintah.

“Saya bagi pihak Ahli Jawatankuasa DHPP Terengganu, ingin merakamkan ucapan Selamat Hari Raya kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan di negeri ini.

“Ini (raya) adalah bulan kebesaran dan kemenangan untuk umat Islam, bukan sahaja menang melawan hawa nafsu pada bulan Ramadan. Tetapi, mesti berterusan melawan kezaliman dan ketidakadilan kerajaan hari ini,” jelasnya.

Katanya, perjuangan menentang kezaliman bagi menegakkan keadilan Islam mesti diteruskan hingga Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Manakala, Timbalan DHPP Terengganu, Cikgu Tan mengharapkan sambutan hari raya ini menjadikan umat Islam dan rakyat lebih sedar erti ‘kemenangan’ sebenar.

 Katanya, hari raya adalah hari kemenangan umat Islam yang patut diterjemahkan pula dalam bentuk undi pada pilihan raya akan datang.

“Kami dari kaum tionghua dan DHPP merakamkan ucapan selamat hari raya kepada seluruh umat Islam khususnya di negeri Terengganu Darul Iman.

“Ini bukan kemenangan untuk umat yang patut diterjemahkan dalam bentuk undi pada pilihan raya akan datang,” ujarnya.

 
Menurutnya, perpaduan dan keadilan hanya dapat ditegakkan apabila kezaliman dan ketidakadilan pemerintah sedia ada dijatuhkan.

No comments:

Post a Comment